måndag, augusti 01, 2005

Sterilisering

Funderar du på att ta bort ett illavarslande födelsemärke? Besök Citylaser och sterilisera dig samtidigt. Det finns flera anledningar till sterilisering:

  • För många barn - har man fem barn är det dags.
  • Ideologi - kanske förespråkar man det nödvändiga i att reducera det ständigt växande befolkningsantalet. Eller kanske är man helt enkelt fientligt inställd till människor under 18 år (om de inte är tjejer och typ 13). Kanske är man inte intresserad av att föröka sig.
  • Ressentiment - kan man inte få ett ligg överhuvudtaget (och därmed heller inte barn) vill man ha en anledning till varför man ändå inte behöver ligga med någon. Detta är den bittres revolt. Kan man inte få barn försvinner ju också kravet på att skaffa barn, och därmed kan ingen jävel tjata på en om detta. Detta påminner om begäret hos vissa att gå i kloster för att de inte hittar någon man/kvinna. "Om ingen vill ha mig, kan jag lika väl gå i kloster". Vi agerar inte - vi reagerar.

Ha detta i åtanke när du ska iväg och avlägsna blaffan på låret (eller vart märket nu är beläget).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar vara en utmärkt idé att sterilisera sig! Inte minst för barnens skull, det finns alldeles för många korkade och olämpliga föräldrar...om de inte föder barn, så bara bra. Själv har jag bara ett barn, han är tio år och ett minne från min vilda tonårstid. Jag älskar honom, men han har ADHD och är ofta bara för mycket!Så det får förbli så att han är det enda barnet i sin familj. Varför vill folk ha fler barn? Är det så djävla kul med blöjor, kräk,sjukdomar, och allt ansvar i evig tid framöver? Nja, nä...många barn är inte ens söta. Min är söt fast ja, jag skulle gärna sterilisera mig, men...det ger tyvärr fula ärr på kroppen, va?

D.N.A sa...

Varför skulle det ge fula ärr på kroppen? Kanske i underlivet då.

Menar du att du ångrar din son?

Anonym sa...

Nej, jag ångrar honom inte, bara att det är oerhört svårt att ha ett sånt barn. Men de första fyra åren var bra. Jag trodde man fick ärr på magen av sterilisering. Oroa dig inte, sonen är verkligen en helskön person för det mesta, men han har ett väldigt svårt temperament.