måndag, augusti 29, 2005

Min plats i samhället

Måndag igen efter ännu en förnedrande och kvalfylld helg. Jo, jag var ute och ”festade” i lördags. Jag hamnade på Trädgården, ett ställe på Kungsholmen, Stockholm. Om någon som läser detta var där, notera följande: (1) Den där killen som stod med en gin & tonic vid dansgolvet och glodde, som såg lite bortkommen ut – det var jag. (2) Den där killen som stod vid utgången och verkade vänta på någon eller något, eller vid en tom plats i närheten av toaletterna, som inte kunde företa sig något annat än att just vänta – det var jag. (3) Den där killen som, när han äntligen lyckades få en två minuters pratstund med en dam (efter ett jävlar-anamma-tal till sig själv), blev rädd efter en pinsamm tystnad, reste sig upp och sprang iväg – det var jag.

Den där killen som blir äldre och får en liten kula på magen, och spenderar semestern i Thailand (då talar jag inte om Golfsemestrar) - det är jag om 15 år.

Inga kommentarer: