måndag, oktober 24, 2005

Någon som vill bo med mig?

I gratistidningen Stockholm city står det idag att det visst finns många lediga lägenheter i stockholmsområdet att hyra. Det står om Janos och Katja, som är så glada för sin trea i Blackeberg, för 8100 kr/mån. Eller vad sägs om en trea på 69 kvm (kan inte vara en stor trea) för 7500 kr/mån, också i Blackeberg.

Jag tolkar artikeln så här: i Stockholm måste man vara minst två för att ha råd att hyra en lägenhet. För vad sägs om en 2:a i Husby (58 kvm) för 6171 kr/mån?

Är det bara jag, eller är det inte lite dyrt? Mmm, vad ska jag göra, skaffa tjej eller flytta ut på landet?

7 kommentarer:

Ulrika Ingemarsdotter sa...

Var det inte du som hade slutat läsa gratistidningar...

D.N.A sa...

Jag såg framsidan, och eftersom jag letar lägenhet så tog jag mig en titt. Det hade jag inte behövt.

Ulrika Ingemarsdotter sa...

Löpsedlarna ser jag inte ens.

Var det inte så du sa... Jättegarv

D.N.A sa...

"Jag såg framsidan", skrev jag. En tidnings framsida är egentligen ingen löpsedel. Löpsedlar ser jag fortfarande inte.

Ännu större garv

Anonym sa...

Du kan ju alltid sälja lite stjärt... Inoljad om jag inte missminner mig:D

D.N.A sa...

Inoljad är en fördel. Det gör så ont annars.

mitt fyrverkeri sa...

..jag kan tänka mig att flytta till stockholm. Om du är snygg.